onsdag 15. oktober 2008

Camping me Kyla i Patagonia

Dette va ein utrolig kjekke camping tur! Me reiste opp sundags morgen i 9 tiå og kjørte i ca 1 og ein halv time før me kom t Patagonia. D e ein liden by utfor der me bor. Her va der masse folk fordi der va en stor kunst utstillingsting. Masse rart å se på. Me spiste der og kikkte litt før me kjørte videre. Videre va inn i ødemarken. D hjalp ikkje uansett kor goe støtdempera du har. Bilen jekk fram og tbage, t høye og t venstre, opp og ner. Me va så å sei øve alt! hehe, men d va løye åg. Minnde meg litt om harry potter - It's gonna be a bumpy ride! hihih... ja vett...eg e veldig løyen. Uanz, me kjørte sikkert i en time før me kom fram. Utrolig flotte natur og en flotte plass i det heila tatt. Me fant oss et fint lide område i langtvekkistan og begynte å sett'opp teltet der. Me svingde inn en super sjokke madrass og håpte ikkje loftå ville gå ud i løpet av nåttå. Uheldigvis så jor an d. Sikkert i løpet av 3 timer, men men. D jekk fint. Me spelte et spel som hette Taboo før me spiste middag. Barb og Dan hadde virkelig stellt i stand sånn at me fekk fajita t middag, knallgodt. Der satt me rondt bålet og spiste god mad og snakkte. Eg smakte s'mores for fusste gång i mitt liv! Helledussen så godt! Okey eg ska prøva å beskriva:
 To kjeksplater uten smak - helst Grahams crackers, legges på tallerken hver for seg. En plate deilig sjokolade på størrelse med kjeksen legges på en av kjeksene. Mørk eller lys sjokolade etter behag. Sjokoladen kan gjerne hetes litt opp før servering. Deretter varmes en marshmallow på bål til den er lide saftig på innsiden som på utsiden. Påfør denne på kjeksen med sjokoladen slik at sjokoladen smelter. Før deretter den andre kjeksen oppå og skvis dette sammen:D Mmmmmm......
Eg vett d, d va bare heilt himmelsk. Å dette e då altså s'mores:D Elske d. Me snakkte litt om ditten og datten, Barb og Dan fortalte koss di fusst møttes og alle hadde d veldig harmonisk og flott. Då klokkå va 8 va egentlig alle dautrøtte, men me holdt oss våkne t 9 før me la oss. 
Nåttå va iskalde og eg sov ikkje veldig godt, men d va verdt d:D 
Då me sto opp fekk me muffins og vann. Me pakkte samen åsså reiste me jem igjen. Itte me hadde komt ud av villmarken ringte Chloe, susterå t Kyla og sa at d hadde vært rekord i den kaldaste nåttå ever! for Arizona, hjelpesmegvel.
Meg, Kyla og Taffy
Dan og Barb stelle i stand middag:D
Kyla rondt bålet:D
Dan og Barb
Kyla spise mad:D
Kyla og Meg:D (me alle klenå me hadde me oss)

Kyla og Meg
Kyla lage S'mores
S'mores folkens, S'mores!!!
Her spise me S'mores
Kyla inni teltet, me va litt øvetrøtte
Ka hjelpe lommalyktå når du har flash på kameraet. Kan någen fortella meg d??!!
Der va flashen av:P
Dewey e fornøyd
Her pakke me ner teltet;)
Mountain Trail, en fantastiske turmiks!
Dewey lure seg onna fødene mine
Flotte utsikten
Kyla i bilen
Kvegå på markene!!

Inni bilen
Der e et rådyr der for di som ikkje ser d
En dam
Haha, d går nesten ikkje an å se d, men der e et ekorn på steinen her
Himmel og land
Ei gammale vindmølla som hjalp folk å få vann før i tiå
Dan og Barb i forsetet!

2 kommentarer:

AG sa...

S'mores er godt!!

Maren sa...

Heilt fantastisk! Eg forstår ikkje at eg aldri har smakt d før<3