lørdag 6. desember 2008

AAaaaaAaAAAaaaaadvent:D

"JA vi elsker dette landet , som det stiger frem...", fy fader så sabla patriotiske en blir av dette landet her! Eg va på Nordic Fair i dag:D D va heilt konge, di solgte litt nisser rosemaling ting, lefser, norske pinser og masse aent forskjellig. D va veldig kjekt og eg fekk til og me snakkt me någen som va fra Norge. Anne Lise og Anne Marie og Inger. Anne Lise og Anne Marie snakkte eg nok me mest. Di va kommt her for ca 50 år siden så di va sikkert i 70 årå. Di va begge fra Østlandet og hadde norsken i god behold. D va litt trist då siden di hadde visst gifta seg og siden aldri flytta tbage. Ingen familie hadde di her eller någen ting. D va utrlolig merkelig å snakka norsk her me nogen, så eg va litt satt ud ei stonn og sa masse rart, men eg henta meg inn igjen og fekk dialektå på plass og sånn. Tingen va liksom at nå måtte eg sei ting rett. Når folk bare spør meg om eg kan sei någe på norsk så vett eg jo at di ikkje fatte d så alligavel så eg bare seie någe crap. Veldig ugrammatisk me andre ord. hehe, men d va jaffal veldig koseligt, sjøl om eg satt igjen me ein liden sånn triste følelse inni meg når me reiste hjem. Eg fatte liksom ikkje heilt koss di har klart å bare reisa her og aldir flytta hjem igjen. Di ser jo bare familiene sine sånn 1 gång kvert 3. og 5. år.

Sist mandag lagte'g to engler og di ser dåkk på bildene her. D e jo liksom egentlig ikkje heilt julerødt ennå så då varme eg opp me kvitt, sko hatt litt lilla og men, d har eg'kje. Fusste sundag i advent fekk eg Pondus kalenderen 2009! Wehi! Då blei eg gla:D (Og i dag e d lørdag så i mårå får eg neste pakke:D Hihi, eg kødde ikkje, eg e akkurat som en baby når d komme t ju:D Eg ELSKE d:D hehe


Dette e bildene fra itte me hadde fått opp julatreet og lyså på taget:D D som lyse voldsomt sterkt i baggronnen på d eina bilde e snømennene. "Ser du lyset??" hehe.. dårlig humor, jaffal, der e veldig mange som har lys på husene sine og d e utrolig koseligt:D Faktisk så e der et hus sm Kyla fortalte meg om. Der går alle lyså av og på i et slags mønster. På huset står der på ein stor plakat "Tune in on channel ( )" åsså viss du jørr d så ser du at lyså fulle i rytmen t musikken. D hørtes dridkult ud, så d må eg gå å se.









Ingen kommentarer: