mandag 4. mai 2009

26 dager igjen...

Javel! Då fekk eg fager bloggd ca 3 måneder inn på ein dag. FO SHOO! Men så va der jo någen ting eg ikkje heilt fekk fått me meg då, siden eg ikkje har så mange bilder fra d. Men her e oppdateringen - resite t San Diego during Spring Break! D va kjempekjekt:D Gjekk i San Diego Zoo å tusla i ei helg åsså fekk me en aldri så liden guide på sightseeing bussen hjennom byen:D D va veldig koselig og heile familien va me untatt Derek.

Ellers så har eg tatt lappen:D Besto den 9 april! Åsså henta me sjølve førerkortet på følgende mandag den 13 april. Så nå kan eg bruga den t å kjøra i Norge me i ett heilt år. Itte at eg har hatt lappen i et halvt år kan eg ta oppkjøring i Norge og ta det Norska førerkortet åg. 

Siden sist så har far fullt året - han fullte året den 1 april! GRATULERE ME DAGEN PÅ VEL VEL VEL VEL VEL OVERSKUDD FAR! (Eg har allerede sagt gratulere me dagen t an før, ville bare dokumentera d:P) haha... så då tusla eg rondt i D.C. å fant någe fint t an:D 

Har egentlig ikkje så veldig masse å sei... Eg leste "Ut og Stjæle Hester" av Per Petterson. Lestan i et engelsk prosjekt som me hadde på skolen. Eg får lov å lesa norsk så lenge d e fordi eg må... må jo egentlig ikkje men d vettjokje han, og dessuten så e d viktig å holda norsken i sjakk t eg komme hjem. Kanskje litt seint nå men... pyttpytt.

Så har Alexandra, Carina, Martha og meg gjengd'oss i samen og ska ha russabil - se koss d går. Så eg må jobba som en HEST i sommer, for eg dride ikkje pengar. Så eg glede meg veldig t d. Ser russen dette året har d kjekt jaffal! Oh God, der e en sinnsykt bra film på Youtube som hette "This is Norway". Viss dåkk ikkje har sitt an må dåkk d. Knallbra - fish and potatoes!

Okay, russatiå komme t å bli sprøare en eg egentlig har tenkt øve tror eg. Når eg forklare russatiå t amerikanerane så sitte di bare igjen me hageslep - sakko, d e merkelig men eg får liksom sitt livsstil og tradisjoner fra ei heilt aen sia. Eg prøve liksom alt eg kan å overbevisa om at norge e et vennligt og koselig land som alle vil bo i. På mange måder så e d dridlett, men så e der någen gånger eg må tenka meg om åsså blir eg nesten litt flaue øve di tingå me jørr åg:P haha...

D som e sinnsykt kult e at her så e moten skikkelig two thousand and late. Bukser opp t livet, begynne så vidt å sniga seg inn i folkemengden nå i slutten av året. Men på samme tid så e filmer og premierer mye seinere ude i Norge enn d di e her. Der e forskjeller og likheter me alt!

Sånn nå rett før eg ska reisa må eg sei eg føle meg veeldig splitta. Eg har sagt dette mange gånger, mest fordi eg tenke på d så masse. Men eg har liksom to heilt forskjellige liv nå. D e jo selvfølgelig i slutten av året at eg faktisk innser at eg har fått venner for livet. Ikkje ta d feil, for hjem glede eg meg kjempemasse t å komma, men eg har liksom etablert meg et heilt nytt liv her. Fordi eg ikkje har hatt mor og far her så har eg nok støtta meg ennå mer på vennene mine, noge som jørr at di har spelt en større rolle en vanlig. Akkurat sånn som d e nå vil eg ver på begge plasser på ein gang, mens eg vett at der ikkje e någen sjangs som helst for at d någen gang vil konna skje.

Ingen kommentarer: