mandag 4. mai 2009

Washington D.C fo shoooo!

Javelsann sveisann! Då va d D.C på G. Ei heilt fantastiske uga me et intenst opplegg. Programmet va sikkert 18 timer kver dag, og me hadde UPTIME og DOWNTIME. D va bokstavelig talt akkurat som å ver i barnehagen. Me fekk sitt vannvittig masse og eg har aldri vært sa interessert i politikk som eg va når eg va der! OMG. Me fekk sitt Det Hvite Hus, Capitol Hill, McCain, Library of Congress (kor National Treasure e delvis spelt inn), me fekk sitt Arlington Cemetery og Jefferson sitt monument + The Lincoln Monument og The Roosevelt Memorial. D va sinnsykt gjennomført og viste masse av historien t America - sjøl om an faktisk ikkje e så lang. Viss någen har sitt Flags of Our Fathers eller Letters from Iwo Jima så såg eg d monumentet kor di fem/seks karane heise flagget på toppen der. Der va masse flotte bygninger, spesielt i det området kor Capitol Hill va. Når eg møtte Gabrielle Giffords som jobbe i House of Representatives så sa hu t meg at: Norway is a very nice country. You have a good health system there! SHiiit tenke eg bare, I know fo sho!

Rom matesane våre va drid kule. Hu eina hetta Ellie og hu andra Laura. Laura va fra Tyskland og va åg utvekslingsstudent. Ellie va løyen - hu spørte meg en dag om d hadde seg sånn at eg teknisk sett va Viking, viss eg va fra Norge? Jaaaa... sa eg. Så svarte hu at d einaste hu såg for seg når hu tenkte nordmann, så va d et stoooort kalkunlår. Eg måtte forklara for na d at me va blitt litt mer sivilerte enn som så.... Løye ka inntrykk en kan få av forskjellige kulturer når en vett så lide:P

Me va å spiste på hard rock ein dag åsså siste dagen va d dans i et av rommå på hotellet. Hilton, btw - mehehehe....^^

Katlyn, Meg og Vivien:D
Senator McCain in person!

The Washington Monument
Ironwood Ridge folket ufor Capitol Hill!
Meg utfor Lincoln Monument

I HAVE A DREAM - Martin Luther King

Mrs. Caporaso itte me har vært der som pengene blir lagt i USA - kulaste damå!
D originala Amerikanska flagget - SICK
The Tomb of The Unknown Soldier
Ironwood Ridge og Giffords som e Arizona sin Representative in the House
Meg utfor Arizona sitt monument onna WW2
Meg, Katlyn - Ellie og Laura fra Minnesota (Laura va utvekslingselev fra Tyskland)
Meg og Norway - Korea krigen tror eg....
Workshop 3 - awesome people!
CAPITOL HILL
Meg og Katlyn:D
Her hoppe: Laura, Katlyn, Vivien, Ellie og ei t som eg ikkje huske navnet på - utfor Lincoln Monument
Washington Monument igjen:D
Utfor The Smithsonian me Cherryblossoms i baggronnen:D
Cherryblossom - en gave fra Japanerne
Meg når eg tar av sminke - UHU
Me lada som me sov - zzzz
Meg, Katlyn, Laura, Ellie and Vivien:D
Pretty bokstavelig talt
Arlington Cemetery
Pillow Jumping:D

Ingen kommentarer: